Ga naar hoofdinhoud

Epic Scotland 2024

Ontdek ons Schotse Gastronomische avontuur: Epic Scotland 2024

Op vraag van onze vaste klanten na onze eerste succesvolle reis naar Schotland in 2019, komt er een vervolg. Epic Scotland 2024- ditmaal omgekeerd. Van Edinburg naar Turnberry

Transport

Veel mogelijkheden. Dit door zelf te rijden OF met de boot (van Ijsmuiden naar Newcastle) of te vliegen en de wagen op transport. Prijs op aanvraag.

Intro

Welkom bij een onvergetelijk avontuur door de adembenemende landschappen van Schotland, doordrenkt met de rijke aroma’s van whiskey, gastronomische hoogstandjes en de betoverende sfeer en landschappen van dit historische land. Stap in je sportwagen of SUV en laat de reis beginnen.

Dag 1 / 2: Edinburgh – Koninklijke Ontvangst en een historische stad

Dag 1: ben je vrij in Edinburgh om te genieten van de historie stad en de typische schotse sfeer. Geniet de avond voor de officiële start van een vorstelijke welkoms diner op de Royal Yacht Britannia.
Dag 2: Start je motoren in het hart van Edinburgh. Na deze majestueuze start in het hart van het centrum, starten we onze route in het Schotse platteland naar het Gleneagles Hotel. Zin in een partij golf of een ongeziene english teatime? Dit prachtige hotel heeft het beiden.

Dag 3: Gleneagles naar Dunalastair – Culinaire Verfijning en magische meren

Ontwaak te midden van de Schotse heuvels en zet koers naar Dunalastair Hotel, waar een onvergetelijke ervaring wacht. Onderweg maak je een stop voor lunch in The Five Arms en geniet je van de warme gastvrijheid. Na een verfijnde maaltijd vervolg je je reis door betoverende landschappen en breng je een bezoek aan een Schots kasteel dat normaal gesproken gesloten is voor het publiek. (Nicht van de overleden Queen). Na een rit in een desolaat landschap rond prachtige meren, landen we in Dunalastair hotel suites, voor een avond die we nog lang zullen herinneren.

Dag 4: Dunalastair naar Muchkrach Country House – Authentieke Schotse Gastvrijheid

Na een late start, reizen we verder naar het Muchkrach Country House, een oase van rust en elegantie. Vandaag op de planning een halve dag rit. We doen een bezoek aan één van de bekendste whiskey huizen en bezoeken de oudste pub van schotland. Na een rustige dag door de speysite komen we toe in he hotel. Hier staat niet alleen een gastronomisch diner op het programma, maar ook een unieke whiskey-proeverij, waar je dieper duikt in de geschiedenis en geheimen van dit Schotse levenswater.

Dag 5: Muchkrach naar Isle of Eriska – Eilandparadijs en in het kielzog van 007

De route brengt ons vandaag naar Isle of Eriska, de naam verteld het zelf. Een eiland waar een Relait & Chateau op ons wacht. Maar alvorens we daartoe komen hebben we een pittige rit voor de boeg. Met als begin een magisch geitepad waar we ons door de bergen wagen, een heerlijke lichte lunch in Kilcamb Lodge. Erna rijden we James Bond achterna op de ongeziene een fotogenieke wegen naar ons hotel. Bij aankomst rijden we de houten brug over klaar om het eiland te ontdekken en te geniet van de serene sfeer van het magische Isle of Eriska.

Dag 6: Isle of Eriska naar Trump Turnberry – Finale in Stijl

De laatste etappe voert je naar de grandioze eindbestemming, Trump Turnberry. Onderweg lunchen nog in het meest verlaten restaurant van Schotland – Otterfery. Voor de lunch nog even een lokale zalm farm en rookerij bezoeken. Bij aankomst in Trump Turnberry staat een gastronomisch diner, inclusief traditionele Schotse kilts, op je te wachten.

Dag 7: Vrij @ Trump Turnberry

Wens je een dagje te relaxen alvorens de terugweg naar België of toch nog liever een halve dag uitrijden? We bieden je alvast de keuze. Turnberry is ook zeer gekend voor zijn legendarische golf courses + een welness om U tegen te zeggen.

Conclusie

Deze culinaire reis combineert de adrenaline van sportwagens en SUV’s met de verfijning van Schotse gastronomie, unieke whiskey-ervaringen en exclusieve bezoeken aan kastelen. Een onvergetelijke Schotse beleving wacht op jou. Sluit je aan en laat je betoveren door de smaken, de geuren en de cultuur van Schotland.

Altijd al gedroomd om de north coast 500 te doen? Harry Potter, Outlander of 007 achterna. Langsheen de bekende lochs, mysterieuze wegen en over desolate heuvels. De regio waar je de 4 seizoenen op 1 dag hebt.

Kom dan mee met ons.
Lets make it Epic – togheter.

Prijs

Afhankelijk van de wegen. 5-7 dagen reis.
Wij rekenen op een 1000 eur excl btw per dag / excl transport.